Prohledejte tento blog

sobota 31. května 2014

Seznamte se s POSEROUTKOU!

Tak s tímhle klučinou se určitě nudit nebudete!
Dnes mám tu čest Vám představit sérii knih o malém poseroutkovi.
A vůbec se nestydím za to, co teď napíšu - jsou to ty nejvtipnější knihy, které jsem kdy četla! Opravdu!


Poseroutka je totiž jedna z těch mála knih, nad kterými se baví stejně dobře jak dětští, tak i dospělí čtenáři. A není náhodou, že příběhy trochu trhlého školáka již několik let vévodí světovým knižním žebříčkům. A vůbec mě to nepřekvapuje. Poté, co jsem naprosto "zhltla" první díl, jsem okamžitě musela mít druhý, třetí, čtvrtý,.....  Je to jako droga! Toto se mi u žádné série knih ještě nikdy nestalo! A co je horší - už mám přečtený nově vydaný osmý díl (v naprostém transu jsem ho přečetla asi za hodinu) a už se u mě začínají projevovat abstinenční příznaky a prahnu po dalším dílu!
Ááááááách, jaká škoda, že nové díly vycházejí přibližně vždy jednou za rok :-(
Nu, co se dá dělat, alespoň se mám na co těšit :-)


Ale abych Vás jen neobtěžovala svými citovými výlevy - pojďme si říct, o čem ten "knižní zázrak" tedy vlastně je:


Je to vlastně velmi prosté. Už na obálce knihy je uvedeno, že je to "román v obrázkách". Je to jakože deník, který si píše hoch jménem Greg Heffley. Dělá si zápisky ze svých postřehů všedního dne a navíc to celé doplňuje obrázky. Takže kniha je ideální třeba i pro ty děti, které neradi čtou, protože tím, že je tam spoustu obrázků, tak to děti baví. A najednou mají přečtenou celou knihu, ani neví jak :-)


Pro představu:  http://www.albatrosmedia.cz/denik-maleho-poseroutky.html  na tomto odkazu se dostanete přímo na stránky nakladatelství Albatros, kde najdete detailnější informace o jednotlivých dílech a také (a to je moc fajn) si tam můžete v sekci "Listování v knize" vzorkově prolistovat jednotlivé díly, abyste si udělali obrázek, jakým stylem jsou knihy řešené.


Tedy, hlavnímu hrdinovi této série knih Gregovi je v prvním díle přibližně 11 let, ale samozřejmě s přibývajícími díly roste. Ale nebojte, časově to jde velmi pomalu, protože třeba jeden celý díl se odehrává během zimních prázdnin. Takže v posledním díle zestárl tak maximálně o 2 roky. Ale jsem zvědavá, pokud budou knihy o poseroutkovi vycházet i nadále (a já doufám, že ano!), jestli se v budoucnu dočkáme už dospělého poseroutky, nebo jestli to autor raději včas utne. No, uvidíme. Ale určitě by to bylo zajímavé.... :-)
Zatím je Greg v takové ranné pubertě a je to pěknej poděs! Neustále řeší problémy ve škole se spolužáky, se svým nejlepším kamarádem Rowleym, doma s rodiči, se sourozenci,.... Pořád něco!
Poseroutka si Vás získá od první do poslední strany a půjdete do kolen!


Jak už jsem psala, tak dosud bylo vydáno 8 dílů. První díl je ten červený. Knížky jsou samozřejmě určeny prioritně pro děti přibližně od 10 let, úplná ideálka pro ty děti, co nemají úplně pozitivní vztah ke knížkám. Ale samozřejmě věkem to nijak omezené není. Vůbec se nenechte oklamat tím infantilním názvem, protože bavit se u toho budete, i když už dávno nejste -náctiletí. Já osobně bych této knížce dala věkovou hranici od 10 do 150 let!



A pokud bych Deníky malého poseroutky měla ohodnotit známkou jako ve škole, tak má u mě jedničku s hvězdičkou dvakrát podtrženou!


A pár nezbytných údajů na závěr: 

Autor: Jeff Kinney
Vydává nakladatelství: COOBOO (pod křídly nakladatelství Albatros)
Pro čtenáře od 10 let
Vazba: vázaná
Počet stran: průměrně 224
Cena v kamenných prodejnách (jednotlivé díly): 229 Kč/kus




Žádné komentáře:

Okomentovat

Všech komentářů si velmi vážím.